پژوهش در آموزش

دانشکده پزشکی

شرح وظایف کمیته پژوهش در آموزش

 

  • تهیه برنامه عملیاتی کمیته با توجه به برنامه استراتژیک دفتر توسعه آموزش
  • تعیین اعضای کمیته پژوهش در آموزش
  • برگزاری جلسات مدون کمیته پژوهش در آموزش
  • تعیین اولویت­ های پژوهش در آموزش
  • تعیین اولویت­ های طرح­های نوآورانه آموزشی
  • انتشار اولویت­ های پژوهش در آموزش
  • اطلاع رسانی و آموزش در خصوص فعالیت­های دانش پژوهی
  • برگزاری دوره­ های آموزشی مرتبط با دانش پژوهی
  • تدوین فرآیند گردش کار طرح­ های پژوهش در آموزش
  • بررسی و تصویب طرح ­های پژوهش در آموزش
  • داوری و برگزاری سالانه جشنواره شهید مطهری
  • اطلاع رسانی همایش­های کشوری آموزش پزشکی در وبسایت دفتر توسعه آموزش  
  •  تشکیل کمیته­ های داوری جشنواره شهید مطهری

آیین نامه ها

پایان نامه انجام شده در دفتر توسعه آموزش

 

  •  بررسی ارتباط خودتنظیمی در یادگیری و فرسودگی تحصیلی در دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه شاهد در سال 1402 -  نیکتا اسفندیاری
  •  بررسی میزان آگاهی، نگرش و عملکرد دانشجویان پزشکی دانشگاه شاهد درمورد پیشگیری از COVID-19 در سال1400-مریم احمدی فرد

  • شادکامی دانشجویان پزشکی دانشگاه شاهد و عوامل موثر بر آن در سال1400-محمد برخورداری

  • مقایسه وضعیت تحصیلی دانشجویان در مقطع بالینی دوره پزشکی عمومی دانشگاه شاهد در آموزش مجازی با آموزش حضوری-فاطمه مجتهدزاده لاریجانی

  • بررسی نگرش اساتید دانشکده پزشکی دانشگاه شاهد نسبت به آموزش مجازی در- طی همه گیری کووید 25 در سال1399 و 1400 -سید محمدامین جنت

  • مقایسه وضعیت تحصیلی دانشجویان مقطع علوم پایه دوره پزشکی عمومی دانشگاه شاهد در آموزش مجازی با آموزش حضوری -نجمه پورگزلانی 

  • مقایسه اثر بخشی آموزش احیای قلبی ریوی بین روش نمایش فیلم و استفاده از -مانکن بر آگاهی و عملکرد دانشجویان دانشگاه شاهد - مطهره سادات ابراهیمی

بررسی وضعیت تحصیلی دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه شاهد طی سالهای 1371 الی 1388

مقدمه: یکی از ارکان ضروری و اجتناب ناپذیر بهبود کیفیت نظام آموزشی دانشگاه ها، ارزشیابی مداوم وضعیت تحصیلی دانشجویان در دوره های مختلف است .از آنجا که هر گونه تغییر در برنامه ریزی ,مدیریت وعمل جهت بهبود کیفیت نیاز به ارزیابی وضعیت موجود دارد این پژوهش با هدف بررسی روند تحصیلی کلیه دانشجویان فارغ التحصیل این دانشکده از بدو تاسیس تا سال 1388طراحی وانجام گردید.
روش کار: این مطالعه توصیفی –تحلیلی در سال 1389-1390در دانشگاه شاهد با استفاده از چک لیست تهیه شده براساس اهداف طراحی واجرا گردیده است .جامعه آماری کلیه دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه شاهد بوده اند که از سال 1371 وارد این دانشگاه شده وتا پایان اسفند 1388 فارغ التحصیل شده اند.اطالعات دموگرافیک وسابفه ی تحصیلی دانشجویان با مراجعه به آموزش وبررسی پرونده های دانشجویان تکمیل شده است. پس ازکد گذاری و ورود اطالعات به کامپیوتر در برنامه spss آنالیزهای مربوطه انجام گرفته و ازآمارتوصیفی)فراوانی ،میانگین وانحراف معیار( و تحلیلی )آنالیز واریانس ،تی مستقل، همبستگی پیرسون (برای رسیدن به اهداف تعیین شده استفاده گردیده است.

دسترسی به طرح از طریق دفتر توسعه اموزش دانشکده پزشکی دانشگاه شاهد میسر می باشد.

به روز رسانی 1402/7/13- روابط عمومی دانشکده